Wednesday, July 20, 2011

via Piffetti

I mentioned you in past about via Piffetti in Torino. It's a quite long street from corso Tassoni to via Cibrario and it's plenty of wonderful building in Art Nouveau style. This superb building in the photo it's just one more.

Già ho detto di via Piffetti a Torino. E' una via abbastanza lunga tra corso Tassoni e via Cibrario ed è ricca di numerosi esempi di stile Liberty. Questa in foto è un altro notevole esempio.
Posted by Picasa

6 comments:

Gemma Wiseman said...

A beautiful, ornate facade! Fascinating!

Hassan Bodgan Pautàs said...

Spesso mi chiedo a cosa corrisponda il Liberty del primo Novecento nella Torino postindustriale di oggi. Ieri ho trovato una risposta qui:

http://torino.repubblica.it/cronaca/2011/07/14/foto/quando_l_architettura_l_arte_i_dieci_capolavori_imperdibili-19142964/1/

Tu cosa ne dici?

Fabrizio Zanelli said...

Thank you Gemma. I am happy you like it and thank you for visiting my blog.

HBP, a mio avviso quella rassegna fotografica mostra più una serie di conversioni e adattamenti che non un vero e proprio stile post industriale. Io trovo che manchi oggi un tratto preciso, uno stile definito in cui l'architettura del nostro tempo può riconoscersi. C'entra forse poco ma a me è piaciuto moltissimo l'interno dell'atrio del nuovo Museo dell'Automobile. Trovo che dia anima alle parole del manifesto futurista di Marinetti di cui l'automobile e l'aereo, sempre a mio modo di vedere, sono forse la più alta reppresentazione.

Birmiongham Dumpster Rental said...

Is Torino also called Turin or are those different places. I passed through Torino once on a train to Milan and I wished that i could have dis-embarked and spent a few hours

Fabrizio Zanelli said...

@BDR, yes, "Torino" is the italian name of the city but it is translated in Turin. I prefer to call it with its italian name (as they did during the XX Winter Olympic Games hosted in 2006). Please, next time, spend a bit of your time in the first Capital of Italy: you will be impressed as Torino deserve to be visited.

Leif Hagen said...

An absolutely fantastic balcony! Such gorgeous architectural details! Fun to catch up on your blog today!
Ciao Fabrizio