Wednesday, January 30, 2008

Museo del Cinema 1


As promised this is another photo I took from ground level into the Mole Antonelliana. All sceneries about history of cinema run around the perimeter of the Mole, top down to the ground level (who visited Guggenheim's museum in NY knows what I mean). Actually from the internal side (as we can see) there's a photo collection "Cahiers Cinema" by Carole Bellaïche.

Come promesso questa è un'altra fotografia che ho scattato da piano terra della Mole Antonelliana. Tutti gli scenari circa il Museo del Cinema scorrono, dall'alto verso il basso, lungo il perimetro della Mole sino a piano-terra (chi avesse visitato il museo Guggenheim di New York sa cosa intendo dire). Attualmente sul lato interno c'è (come potete vedere) una collezione fotografica di Carole Bellaïche: "CAhiers Cinema".
Posted by Picasa

7 comments:

Nikon said...

What an incredible place, Fabrizio.
The light is amazing.

Simo said...

In questi anni di università non sono mai entrata dentro la mole a vedere il museo del cinema. Mi sono fermata, in un'unica occasione, al pian terreno a vedere le varie locandine di film esposte.
Ci sono certe credenze che impediscono agli universitari scaramantici come me di non entravi fino al giorno della laurea.
Fino ad oggi sono riuscita a resistere... ma mica sarà di cattivo auspicio dare una sbirciata attraverso il tuo obiettivo?!

Sperando di no, ti saluto.

b.c. said...

i like the urban feel of the place and the light you captured is simply fantastic...I'd really like to see this in person

G@ttoGiallo said...

Se un giorno faccio un salto in quel di Biella, sarà un piacere fare un giro nella tua Torino, che mi sembra incredibilmente cambiata, in meglio... oppure sei tu che la metti in valore.

nazzareno said...

Bello, suggestivo e profondo, come un viaggio in se stessi. Ciao.

Sally said...

It looks wonderful. I love cinema and exhibitions about it.

I have Italian nationality through my husband, but am veryproud of it. Our son is also registered.

Now they have Deputies and Senators representing "overseas Italians" so we voted in the last election. There are 2 Australian-Italians in Italian parliament representing the Pacific/Asia/Africa !! (Both Prodi's party, I think....we will see what happens!)

-K- said...

Fascinating.